Παγκόσμια πρωτιά για την ομάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του 1ου ΓΕΛ και 1ου Γυμνασίου Παπάγου

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού θαλάσσιας ρομποτικής εξερεύνησης «Deep Ocean Research and Robotics Competition» που διοργανώθηκε από τον οργανισμό «Museum of Science Fiction», η ομάδα των εκπαιδευτικών Βαμβακάρη Μιχάλη, Καλέμη Γιώργου και των μαθητών Αγγέλου Φίλιππου και Βλαζάκη Παύλου, κατέκτησε την πρώτη θέση με το έργο: "Hydrobot conversion to an electronically controlled robot vehicle."

Οι διοργανωτές προσκαλούν την ομάδα στις 2 Σεπτεμβρίου 2017 στην Ουάσινγκτον για τη βράβευσή της.

Περισσότερα εδώ: http://www.museumofsciencefiction.org/s/Deep-Ocean-Winner-5-30-2017doc.pdf 

και εδώ http://www.museumofsciencefiction.org/deepocean/

Επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς στα email  Βαμβακάρης Μιχάλης : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και Καλέμης Γιώργος : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

deor

Η ομάδα Ρομποτικής του 1ου ΓΕΛ και 1ου Γυμνασίου Παπάγου στην έκθεση Maker Faire Rome 2016

mfr total 

Maker Faire: μία από τις σπουδαιότερες εκδηλώσεις για την τεχνολογία, την εκπαίδευση, την επιστήμη, την τέχνη, τις χειροτεχνίες, τη μηχανική, τη μαγειρική, την καινοτομία, τη δημιουργία δηλαδή σε όλες τις πιθανές μορφές της. Αποτελεί έναν τόπο συγκέντρωσης κατασκευαστών και κατασκευών σχετικών με τις νέες τεχνολογίες, εφευρέσεων και καινοτομιών.

Στην έκθεση Maker Faire – The European Edition που διοργανώθηκε στη Ρώμη στις 14-16/10/2016, η ομάδα Ρομποτικής του 1ου ΓΕΛ και 1ου Γυμνασίου Παπάγου συμμετείχε ως μία από τις 15 ευρωπαϊκές ομάδες (6 από τις οποίες ήταν Ελληνικές) που προσκλήθηκαν να παρουσιάσουν τις εργασίες τους. Η εργασία που παρουσιάστηκε αφορούσε την κατασκευή ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου υποβρυχίου ρομπότ φτιαγμένου από απλά υλικά, το οποίο σε πραγματικό χρόνο ερευνά και καταγράφει μετρήσεις του υδάτινου περιβάλλοντος. Την έκθεση επισκέφθηκαν πάνω από 110.000 επισκέπτες και μόνο την πρώτη μέρα περίπου 20.000 μαθητές από σχολεία της Ιταλίας έκαναν αισθητή την παρουσία τους. Οι καθηγητές Βαμβακάρης Μιχάλης, πληροφορικός, Καλέμης Γιώργος, φυσικός και οι μαθητές Αγγέλου Φίλιππος και Βλαζάκης Παύλος παρουσίασαν το υποβρύχιο ρομπότ και επέδειξαν τη λειτουργία του στον χώρο της έκθεσης. Οι επισκέπτες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το όχημα καθώς οι δυνατότητες, η απλή κατασκευή, το μικρό κόστος και η ανοικτή αρχιτεκτονική του (τα σχέδια κατασκευής του διατίθενται ελεύθερα) τους ενθουσίασαν και επιπροσθέτως είχαν τη δυνατότητα να το χειριστούν σε υδάτινη δεξαμενή που υπήρχε σε άλλο κτίριο της έκθεσης.

Αυτό το οποίο διαπιστώσαμε στις τέσσερις ημέρες της παρουσίας μας στην έκθεση Maker Faire της Ρώμης είναι ότι πρόκειται για μια γιορτή για όλη την οικογένεια, για ανθρώπους ανεξαρτήτου ηλικίας και φύλου. Συγκεντρώνονται άνθρωποι που φτιάχνουν κατασκευές σχετικές με την τεχνολογία, την τέχνη, την επιστήμη και την εκπαίδευση. Μπορεί να συμμετέχει κάποιος που καινοτομεί, κατασκευάζει ευρεσιτεχνίες αλλά και νέα εντυπωσιακά προϊόντα. Είναι μια εκδήλωση που φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά, δείχνοντάς μας τι μπορούμε να καταφέρουμε ατομικά ή ομαδικά αν έχουμε θέληση, αφοσίωση, επιμονή, υπομονή, πάθος, φαντασία και πνεύμα συνεργασίας.

Παραθέτουμε φωτογραφικό υλικό και βίντεο σε μια προσπάθεια να αποτυπωθούν οι όμορφες στιγμές της έκθεσης και να εμπνευστούν μικροί και μεγάλοι για να ασχοληθούν με τις κατασκευές.

Τα μέλη της σχολικής ομάδας

Βίντεο
 
 

Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εργαστήριο Τεχνολογίας "UTech Lab" του Ιδρύματος Ευγενίδου

Την Τετάρτη 6 Απριλίου 2016 τα μέλη της ομάδας Ρομποτικής του σχολείου επισκέφτηκαν το εργαστήριο Τεχνολογίας UTech Lab στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Οι υπεύθυνοι του εργαστηρίου αρχικά ενημέρωσαν τους μαθητές και τις μαθήτριες για τις δυνατότητες των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού που είχαν στη διάθεσή τους για τις κατασκευές.
Ακολούθησε μία ταχύρρυθμη εκπαίδευση στο υλικό και λογισμικό των LEGO Mindstorms EV3 με τη βοήθεια της οποίας τα μέλη της ομάδας κατασκεύασαν τα ρομπότ τους, τα προγραμμάτισαν κατάλληλα και μέσα από έναν τετράωρο κύκλο δοκιμών και βελτιώσεων κατάφεραν να περάσουν τις δοκιμασίες που περιλάμβαναν: κλειστές διαδρομές, χρήση γυροσκοπίου και αισθητήρων απόστασης, "Line avoid", "Sumo battle" και "Follow the line".

Επίσης οι υπεύθυνοι του εργαστηρίου παραχώρησαν συνέντευξη σχετικά με τις προοπτικές του επαγγέλματός τους και τις τρέχουσες εξελίξεις στη Ρομποτική.

Την ομάδα συνόδεψαν οι καθηγητές τους κ. Βαμβακάρης Μ. - Πληροφορικός και κ. Καλέμης Γ. - Φυσικός.

Περισσότερες πληροφορίες για το εργαστήριο UTech Lab, μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:

http://eugenweb3.eugenfound.edu.gr/ut...

http://eugenweb3.eugenfound.edu.gr/ut...


Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

Στον δρόμο προς τη Ρώμη!

Άλλη μία διάκριση επιφύλασσε η περσινή σχολική χρονιά για την ομάδα Ρομποτικής που αποτελείται από εκπαιδευτικούς και μαθητές από το 1ο Γυμνάσιο και 1ο ΓΕΛ Παπάγου.

Οι προσπάθειες τριών ετών και η συνεργασία μεταξύ των συντονιστών εκπαιδευτικών: Βαμβακάρη Μιχάλη, Πληροφορικού, Καλέμη Γιώργου, Φυσικού και των μαθητών: Αγγέλου Φίλιππου και Βλαζάκη Παύλου αναγνωρίστηκαν και επιβραβεύθηκαν και διεθνώς με την επιλογή της εργασίας με τίτλο: «Μετατροπή του Hydrobot σε ψηφιακά ελεγχόμενο Ρομπότ» (μεταφρασμένου και στην Αγγλική γλώσσα) που θα παρουσιαστεί στην έκθεση Maker Faire Rome 2016. Η επιλογή έγινε μεταξύ 300+ προτάσεων από όλη την Ευρώπη.

Η «Maker Faire Rome 2016 – The European Edition» είναι η ευρωπαϊκή  εκδοχή της έκθεσης καινοτομίας, δημιουργικότητας και εφευρετικότητας Maker Faire, η οποία διεξάγεται από το 2006 σε διάφορες πολιτείες των ΗΠΑ και αποτελεί μια γιορτή για το κίνημα των Κατασκευαστών. Αντίστοιχα, θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα η Athens Mini Maker Faire, 1-2 Οκτωβρίου 2016.

Η έκθεση οργανώνεται από το Εμπορικό Επιμελητήριο της Ρώμης και σε αυτή παρουσιάζονται καινοτόμα έργα σε διάφορους τομείς όπως: Ρομποτική, 3D-Printing, Ψηφιακή τεχνολογία, Drones, Ενέργεια, Διατροφή, κ.α. Εκθέτες είναι μεμονωμένοι πολίτες, οργανισμοί, πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, κ.α.

Ένα μέρος της έκθεσης είναι αφιερωμένο σε εργασίες σχολείων. Για τη φετινή χρονιά οι διοργανωτές απηύθυναν πρόσκληση προς όλα τα Ευρωπαϊκά σχολεία να υποβάλλουν εργασίες προς αξιολόγηση. Ανακοινώθηκε ότι υπήρξε τεράστια επιτυχία σε επίπεδο υποψηφιοτήτων. Από το σύνολο των υποψηφιοτήτων (τα περισσότερα υποψήφια σχολεία εκτός Ιταλίας ήταν Ελληνικά), επιλέχθηκαν 15 Ιταλικά Τεχνολογικά Ινστιτούτα, 35 Ιταλικά σχολεία και 15 σχολεία από την υπόλοιπη Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και το 1ο Γυμνάσιο / ΓΕΛ Παπάγου.

Η χαρά, ο ενθουσιασμός και η υπερηφάνεια που αισθανόμαστε για τη συμμετοχή και την εκπροσώπηση της χώρας μας σε ένα τόσο σημαντικό γεγονός είναι τεράστια και ανυπομονούμε να βρεθούμε στους χώρους της έκθεσης και να ζήσουμε τις στιγμές της.

Τα μέλη της ομάδας

 

Maker Faire Rome, 14-16/10/2016

rome


Πέμπτη 7 Απριλίου 2016

Στην Ιθάκη αν θες να φτάσεις, το ρομπότ σου να ετοιμάσεις…

Την Πέμπτη 7 Απριλίου 2016 τα μέλη της ομάδας Ρομποτικής ασχολήθηκαν με τις δυνατότητες των Mindstorms EV3 να ανιχνεύουν γραμμές μέσω των αισθητήρων χρώματος και στη συνέχεια να τις ακολουθούν. Αρχικά έγινε η κατασκευή του ρομπότ με την προσθήκη των αισθητήρων χρώματος στις κατάλληλες θέσεις. Στη συνέχεια μετά τη σύνταξη των απαραίτητων προγραμμάτων, δοκιμάστηκε η πίστα η οποία είχε δοκιμαστεί και σε προηγούμενες συναντήσεις με τα Edison (λεπτομέρειες εδώ). Τέλος ετοιμάστηκαν από τους μαθητές ειδικοί αλγόριθμοι οι οποίοι επέτρεπαν στο ρομπότ EV3 να φέρει εις πέρας μία από τις δοκιμασίες του 1ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Ρομποτικής για μαθητές Γυμνασίου. Αφορούσε την "Επιστροφή του Οδυσσέα στην Ιθάκη". Απλώθηκε η πίστα στην αίθουσα και το ρομπότ επιβεβαίωσε τις σωστές επιλογές των μαθητών, σκορπίζοντας ενθουσιασμό στους συμμετέχοντες.

Στις προσπάθειές τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.

Περισσότερες πληροφορίες για την πλατφόρμα LEGO Mindstorms EV3 και τον διαγωνισμό Γυμνασίου μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:

http://goo.gl/vhCqWm

https://education.lego.com/en-us/middle-school/explore/c/ev3-solutions

http://www.lego.com/en-us/mindstorms/products/31313-mindstorms-ev3

http://wrohellas.gr/


Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016 η συνάντηση της ομάδας είχε διαθεματικό ύφος. "Τα πάντα ρει..." ήταν η φράση του αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου Ηράκλειτου η οποία έγινε αφορμή για να εξηγηθεί στους μαθητές η χρήση των μεταβλητών στον Προγραμματισμό και η εφαρμογή τους στη διαχείριση των δεδομένων (οπτικών, ηχητικών, κλπ.) που εισέρχονται στους αισθητήρες των ρομπότ αφού πρώτα μετατραπούν σε ηλεκτρικά σήματα.

Στη συνέχεια μελετήθηκαν οι δυνατότητες των δύο αισθητήρων φωτός του ρομπότ Edison οι οποίοι καθόριζαν τη συμπεριφορά τους ανάλογα με τον προγραμματισμό τους. Σε ένα από τα σενάρια που υλοποίησαν οι μαθητές τα ρομπότ ενεργοποιούσαν το ηχείο τους όταν η ποσότητα φωτός που ανιχνευόταν ξεπερνούσε ένα όριο,  σε ένα άλλο σενάριο τα ρομπότ προχωρούσαν στον διάδρομο και ενεργοποιούσαν τα φώτα όταν το φως αυξανόταν, ενώ αλλού τα ενεργοποιούσαν όταν το φως μειωνόταν. Τέλος κάποια από τα ρομπότ προγραμματίστηκαν να σταματούν όταν ανιχνευόταν χαμηλός φωτισμός ενώ άλλα να ακολουθούν το φως αξιοποιώντας τις διαφορές του φωτός που εισερχόταν στον αριστερό και τον δεξιό αισθητήρα.

Στις προσπάθειές τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.


Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016

Εισαγωγή στην εκπαιδευτική πλατφόρμα LEGO Mindstorms EV3

Την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016 ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με την εκπαιδευτική πλατφόρμα LEGO Mindstorms EV3. Μέσα από απλά σενάρια διαχείρισης των αισθητήρων και των κινητήρων, τα οποία διαμορφώνονταν κατάλληλα από το λογισμικό των Mindstorms EV3, οι μαθήτριες και οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις δυνατότητες των ρομποτικών κατασκευών, την αλληλεπίδραση των διατάξεων εισόδου-εξόδου και είδαν μπροστά τους να εξελίσσονται σε πραγματικό χρόνο τα παραπάνω σενάρια.

Στις προσπάθειές τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.

Περισσότερες πληροφορίες για την πλατφόρμα LEGO Mindstorms EV3 μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:

http://goo.gl/vhCqWm

https://education.lego.com/en-us/middle-school/explore/c/ev3-solutions

http://www.lego.com/en-us/mindstorms/products/31313-mindstorms-ev3


Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα LEDs...

Την Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016 ασχοληθήκαμε με τα πολύχρωμα LEDs που λειτουργούν με βάση το χρωματικό μοντέλο RGB. Αρχικά οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας των RGB LEDs και τη σωστή διασύνδεσή τους με τις θύρες του Arduino μέσω των breadboards. Στη συνέχεια υλοποίησαν απλά σενάρια διαχείρισης των συγκεκριμένων LEDs σε συνεργασία με το λογισμικό S4A, καταφέρνοντας να χρωματίσουν ηλεκτρονικά την αίθουσα.

Στις προσπάθειές τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.

Περισσότερες πληροφορίες για την πλατφόρμα Arduino μπορείτε να βρείτε εδώ, για το S4A εδώ και για τα σενάρια εδώ.


Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

Την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015 ξεκίνησε το πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Παπάγου με συμμετοχή 20 μαθητών της Γ Γυμνασίου με την καθοδήγηση των καθηγητών του σχολείου κ. Βαμβακάρη Μ. και κ. Καλέμη Γ.

Οι μαθητές ήλθαν σε επαφή με την εκπαιδευτική ρομποτική πλατφόρμα Edison η οποία είναι ενταγμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Αυστραλίας.

Αρχικά ενημερώθηκαν για τις δυνατότητες του ρομπότ Edison και στη συνέχεια ενεργοποίησαν τα ενσωματωμένα προγράμματα με χρήση barcode και προγραμμάτισαν το ρομπότ χρησιμοποιώντας την εξειδικευμένη εφαρμογή Edware.

Επίσης ενημερώθηκαν για τα προγραμματιστικά βήματα και το υλικό το οποίο απαιτείται ώστε ένα ρομπότ να μπορεί να ακολουθήσει μια γραμμή.


Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

Την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016 εκτός από τον κλασσικό προγραμματισμό των ρομπότ Edison έγινε προβολή του ντοκυμαντέρ μικρού μήκους "Humans Need Not Apply" το οποίο εστιάζει στις μελλοντικές επιπτώσεις της ανάπτυξης των Αυτοματισμών και της Ρομποτικής, στην Οικονομία και στο εργατικό δυναμικό παγκοσμίως.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές το παρακολούθησαν με ενδιαφέρον, προβληματίστηκαν και το θεώρησαν ως μία καλή ευκαιρία, παράλληλα με τον ενθουσιασμό τους για τη Ρομποτική, να μελετήσουν και να ερευνήσουν θέματα σχετικά με αυτό.

Στη συνέχεια η δράση μεταφέρθηκε στο εργαστήριο, όπου μελετήθηκαν οι δυνατότητες του αισθητήρα ανίχνευσης γραμμής των ρομπότ Edison. Η διαδικασία προσομοίαζε αρκετά με εκείνη των ρομπότ που χρησιμοποιούνται σε μεγάλα εργοστάσια. Το Edison εκπέμπει φως στην επιφάνεια που βρίσκεται και ένα μέρος του φωτός ανακλάται πίσω προς το ρομπότ. Το ανακλώμενο φως ανιχνεύεται από τον αισθητήρα του Edison και αν η ποσότητα του φωτός είναι κάτω από ένα όριο τότε το Edison "καταλαβαίνει" ότι η επιφάνεια είναι σκουρόχρωμη ενώ αν είναι πάνω από το όριο τότε θεωρεί ότι η επιφάνεια είναι ανοιχτόχρωμη, λαμβάνοντας τις αποφάσεις για τις οποίες έχει προγραμματιστεί.

Τα σενάρια που υλοποιήθηκαν έκαναν τα ρομπότ να σταματάνε στη μαύρη γραμμή ή σε κάποια χρωματιστή, να αλλάζουν κατεύθυνση όταν συναντάνε μαύρη γραμμή ή απλά να την ακολουθούν.

Στις προσπάθειές τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.


Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Arduino time!
Την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016 ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με την πλατφόρμα Arduino. Αρχικά οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας των breadboards και τη σωστή διασύνδεσή τους με τις θύρες του Arduino. Στη συνέχεια υλοποίησαν κάποια απλά σενάρια διαχείρισης διόδων LED, σε συνεργασία με το λογισμικό S4A το οποίο τους ήταν οικείο λόγω της ομοιότητάς του με το Scratch του MIT. Τέλος, αφού εξηγήθηκε η λειτουργία του ποτενσιομέτρου, οι μαθητές υλοποίησαν σενάριο βασισμένο στο S4A στο οποίο ρύθμιζαν με τον ροοστάτη τον ρυθμό με τον οποίο αναβόσβηναν τα LEDs.

Στις προσπάθειές τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.

Περισσότερες πληροφορίες για την πλατφόρμα Arduino μπορείτε να βρείτε εδώ και για το S4A εδώ.


Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

Την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016 τα Edison επέδειξαν τις ικανότητές τους στην εκτέλεση εντολών με βάση τα εξωτερικά ακουστικά ερεθίσματα καθώς και στην αποφυγή εμποδίων. Oι μαθητές τα προγραμμάτισαν αρχικά να εκτελούν κινήσεις ή να αναβοσβήνουν τα φώτα τους κάθε φορά που τους έδιναν το σύνθημα χτυπώντας παλαμάκια ή χτυπώντας την επιφάνεια πάνω στην οποία βρίσκονταν. Η ενεργοποίησή τους γινόταν με τη βοήθεια του αισθητήρα ήχου που διαθέτουν στην κεντρική τους πλακέτα. Στη συνέχεια τα προγραμμάτισαν να αποφεύγουν τα εμπόδια που βρίσκονταν σε διάφορα θέσεις, ενεργοποιώντας τους αισθητήρες απόστασης IR που διαθέτουν και που όπως θα δούμε αργότερα μπορούν να λειτουργήσουν και για την ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ των ρομπότ Edison. Στις προσπάθειες τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.


Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Συνδυαστικό σενάριο Ρομποτικής - Αλυσιδωτή αντίδραση με Arduino IDE, S4A και LEGO Mindstorms EV3 !

Την Πέμπτη 21 Απριλίου 2016 τα μέλη της ομάδας Ρομποτικής υλοποίησαν ένα πρωτότυπο σενάριο στο οποίο συνδύασαν υλικό και λογισμικό με τα οποία είχαν ασχοληθεί σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς στα μαθήματα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Arduino IDE, Scratch for Arduino και LEGO Mindstorms EV3 προγραμματίστηκαν με τέτοιον τρόπο ώστε η έξοδος του ενός να γίνεται είσοδος για το άλλο σε συγκεκριμένη σειρά. Το πρώτο Arduino προγραμματισμένο στο IDE έδινε την εκκίνηση με κόκκινα και πράσινα φώτα LED όπως στους αγώνες της Formula 1. Ένα ρομπότ βασισμένο στο EV3 σε αναμονή, διάβαζε με τον αισθητήρα χρώματος το LED πάνω από το οποίο βρισκόταν. Με την αλλαγή του χρώματος του LED σε πράσινο, το EV3 έκανε μεταβολή και κατευθυνόταν προς ένα breadboard με αισθητήρα κλίσης πάνω του. Το breadboard ήταν συνδεδεμένο σε Arduino το οποίο με τη σειρά του ήταν συνδεδεμένο με ένα laptop που είχε ενεργοποιημένο το S4A σε αναμονή. Το EV3 έριχνε το breadboard, ο αισθητήρας κλίσης πάνω του έδινε σήμα στο S4A και στην οθόνη του laptop ενεργοποιούνταν οι κινούμενες εικόνες με τα πυροτεχνήματα και τη φωτογραφία της ομάδας, γεμίζοντας με ενθουσιασμό την αίθουσα.

Ολοκληρώνοντας το σενάριο, τα μέλη της ομάδας ανανέωσαν το ραντεβού τους για το επόμενο χρονικό διάστημα, με στόχο την επέκταση του σεναρίου με την προσθήκη της πλατφόρμας Edison στην αλυσιδωτή αντίδραση που σχεδιάστηκε.

Στις προσπάθειές τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.


Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Fasten your seat belts - Engines on - Go!
Την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016 οι μαθητές αντιμετώπισαν την πρόκληση της πίστας αγωνιστικής οδήγησης με τις στροφές των πρωτοπόρων της Πληροφορικής. Αρχικά τους ζητήθηκε να τοποθετήσουν σωστά τα ονόματα των επιστημόνων στην πίστα με βάση τον δυαδικό αριθμό που τους συνόδευε. Στη συνέχεια ταίριαξαν τα ονόματα με τα επιτεύγματά τους. Με την πίστα έτοιμη για τον αγώνα, προχώρησαν στον προγραμματισμό των ρομποτικών αμαξιδίων Edison για να τα οδηγήσουν μέσα από τον λαβύρινθο στην έξοδο της πίστας. Η μέθοδος που επέλεξαν ήταν η απλή ακολουθία κινήσεων χωρίς τη χρήση αισθητήρων. Οι ομάδες βαθμολογήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη και κ. Καλέμη και ανακηρύχτηκαν οι νικητές με τους περισσότερους πόντους. Σε μελλοντική ημερομηνία η πίστα θα δοκιμαστεί ξανά αλλά αυτήν τη φορά με τη χρήση των αισθητήρων.


 


Κύπρου & Ιωνίας 4
ΤΚ 15669, Παπάγου
Τηλ  : 2106540786
Φαξ : 2106532325
email: 1gympapagou@sch.gr

JSN Epic template designed by JoomlaShine.com