Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016
Fasten your seat belts - Engines on - Go!
Την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016 οι μαθητές αντιμετώπισαν την πρόκληση της πίστας αγωνιστικής οδήγησης με τις στροφές των πρωτοπόρων της Πληροφορικής. Αρχικά τους ζητήθηκε να τοποθετήσουν σωστά τα ονόματα των επιστημόνων στην πίστα με βάση τον δυαδικό αριθμό που τους συνόδευε. Στη συνέχεια ταίριαξαν τα ονόματα με τα επιτεύγματά τους. Με την πίστα έτοιμη για τον αγώνα, προχώρησαν στον προγραμματισμό των ρομποτικών αμαξιδίων Edison για να τα οδηγήσουν μέσα από τον λαβύρινθο στην έξοδο της πίστας. Η μέθοδος που επέλεξαν ήταν η απλή ακολουθία κινήσεων χωρίς τη χρήση αισθητήρων. Οι ομάδες βαθμολογήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη και κ. Καλέμη και ανακηρύχτηκαν οι νικητές με τους περισσότερους πόντους. Σε μελλοντική ημερομηνία η πίστα θα δοκιμαστεί ξανά αλλά αυτήν τη φορά με τη χρήση των αισθητήρων.
Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016
Flashduino αν θες να παίξεις, βελτιώσου στα reflexes...
Την Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016 εξετάσαμε τις δυνατότητες του Arduino να συνδέεται σε ένα ή περισσότερα push-buttons και μέσω αυτών να πυροδοτούνται διάφορα οπτικά και ηχητικά εφέ. Αρχικά οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας των push buttons και τη σωστή διασύνδεσή τους με τις ψηφιακές θύρες του Arduino μέσω των breadboards. Στη συνέχεια υλοποίησαν απλά σενάρια διαχείρισης των κουμπιών σε συνεργασία με το λογισμικό S4A, ενεργοποιώντας διάφορα εφέ ή ανάβοσβήνοντας LEDs. Τέλος διεξήχθη διαγωνισμός γρήγορων αντανακλαστικών στον οποίον οι μαθητές διασκέδασαν και πέτυχαν εξαιρετικούς χρόνους απόκρισης.
Στις προσπάθειές τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.
Περισσότερες πληροφορίες για την πλατφόρμα Arduino μπορείτε να βρείτε εδώ, για το S4A εδώ ενώ εδώ μπορείτε να βρείτε τα σενάρια και τα σχέδια για να δοκιμάσετε μόνοι σας να τα υλοποιήσετε με τον αντίστοιχο εξοπλισμό.
Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015
Την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015 οι μαθητές προγραμμάτισαν τα ρομπότ edison ώστε να εκτελούν στροφές γύρω από τον άξονα τους σε γωνίες 90 και 180 μοιρών δεξιόστροφα και αριστερόστροφα. Σε συνδυασμό με τις γνώσεις τους από τα προηγούμενα μαθήματα, εκτέλεσαν με επιτυχία κίνηση σε ένα μικρό λαβύρινθο με δύο μικρές ευθείες και μια στροφή 90 μοιρών. Στη συνέχεια διαγωνίσθηκαν στον 1ο άτυπο διαγωνισμό ομάδων, στην κίνηση ακριβείας σε μεγάλη πίστα στην οποία τους δόθηκε αρκετός χρόνος για δοκιμές και δυο ευκαιρίες για βαθμολόγηση. Οι κανόνες βαθμολόγησης ήταν κίνηση του ρομπότ εντός των ορίων μέχρι το βαθμό ο οποίος ήταν γραμμένος πάνω στην πίστα. Στις προσπάθειες τους καθοδηγήθηκαν και βαθμολογήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.
Πέμπτη 14 ιανουαρίου 2016
Την Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016 ήρθε η ώρα του χορού για τα Edison. Oι μαθητές προγραμμάτισαν τα ρομπότ Edison ώστε να εκτελέσουν ρυθμικές κινήσεις με συνοδεία ήχων από το ενσωματωμένο μεγάφωνο και φωτός από τα led. Ακολούθησε επιλογή του καλύτερου χορευτικού ρυθμού με τον οποίο προγραμματίστηκαν και τα υπόλοιπα και επανέλαβαν την ίδια ακολουθία με μικρή χρονοκαθυστέρηση ώστε να αναπαράγουν το Μεξικανικό κύμα! Στις προσπάθειες τους καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.
Πέμπτη 14 Απριλίου 2016
Τα φωτάκια για να ανάψεις, κώδικα σωστό να γράψεις...
Την Πέμπτη 14 Απριλίου 2016 επανήλθαμε στην πλατφόρμα Arduino και προγραμματίσαμε τις κατασκευές μας με τη χρήση γραπτών εντολών μέσω του λογισμικού Arduino IDE. Αρχικά οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις ενότητες ενός τυπικού προγράμματος στο IDE (Integrated Development Environment) και τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες εντολές. Κατασκευάστηκαν και προγραμματίστηκαν διατάξεις με LEDs τα οποία αναβόσβηναν με διαφορετικό ρυθμό κάθε φορά.
Στη συνέχεια έγινε επίδειξη ενός ρομποτικού αμαξιδίου βασισμένου στο Arduino με κινητήρες DC και αισθητήρα υπερήχων για την ανίχνευση εμποδίων. Αφού παρουσιάστηκε η συνδεσμολογία μέσω της ειδικής πλακέτας motor shield, εξηγήθηκε η προσθήκη και χρήση βιβλιοθηκών στο Arduino IDE για την ενεργοποίηση όλων των υποσυστημάτων και την αρμονική συνεργασία τους.
Στις προσπάθειές τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.
Περισσότερες πληροφορίες για την πλατφόρμα Arduino, για το IDE και για τα σενάρια μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:
https://www.adafruit.com/products/81
http://arduinobasics.blogspot.gr/2012/11/arduinobasics-hc-sr04-ultrasonic-sensor.html
Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016
Monkey see monkey do.
Αυτή τη φορά ήρθε η ώρα της μίμησης των κινήσεων του ενός Edison από ένα άλλο. Ο προγραμματισμός έγινε σε ζευγάρια και το ένα Edison μετέδιδε μέσω σημάτων υπερύθρων στο άλλο το οποίο συμπεριφεροταν σαν να λάμβανε το ίδιο τα σήματα από τον αισθητήρα και αντιδρούσε αντίστοιχα. Αυτός είναι και ο τρόπος επικοινωνίας σε οργανωμένες κοινότητες ζώων, θηλαστικών, πτηνών, ψαριών και εντόμων τα οποία χωρίς να δέχονται εξωτερικά ερεθίσματα συμπεριφέρονται εκτελώντας τις ίδιες ή παρόμοιες κινήσεις αντιδρώντας λόγω των πληροφοριών που δέχονται από τα άλλα άτομα. Προς αυτή την κατεύθυνση οδηγείται και η τεχνολογία προσπαθώντας να μιμηθεί την φύση η οποία τελειοποίησε τη διαδικασία μέσα από εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης.
Στις προσπάθειές τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.
Περισσότερες πληροφορίες για την πλατφόρμα Edison μπορείτε να βρείτε εδώ
Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016
Είτε κρύο, είτε ζέστη, το Arduino θα τ' αντέξει...
Την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016 αξιοποιήσαμε τις δυνατότητες του Arduino για να μετρήσουμε τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Χρησιμοποιήσαμε τον αισθητήρα θερμοκρασίας TMP36 ο οποίος στέλνει τα δεδομένα στο Arduino σε αναλογική μορφή. Αρχικά οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας του TMP36 και τη σωστή διασύνδεσή του με μία από τις αναλογικές θύρες του Arduino μέσω των breadboards. Στη συνέχεια υλοποίησαν απλά σενάρια διαχείρισης του αισθητήρα στα οποία εμφανιζόταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος σε βαθμούς Κελσίου και Fahrenheit σε συνεργασία με το λογισμικό S4A, αλλάζοντας τα χρώματα στην οθόνη ανάλογα με τις μετρήσεις ή ανάβοντας LEDs συγκεκριμένων χρωμάτων.
Στις προσπάθειές τους οι μαθητές καθοδηγήθηκαν από τους καθηγητές τους κ. Βαμβακάρη Μ. - Πληροφορικό και κ. Καλέμη Γ. - Φυσικό.
Περισσότερες πληροφορίες για την πλατφόρμα Arduino μπορείτε να βρείτε εδώ, για το S4A εδώ ενώ εδώ μπορείτε να βρείτε τα σενάρια και τα σχέδια για να δοκιμάσετε μόνοι σας να τα υλοποιήσετε με τον αντίστοιχο εξοπλισμό.
Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015
Την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015 οι μαθητές προγραμμάτισαν τα ρομπότ Edison ώστε να εκτελούν κινήσεις ακριβείας εμπρός και πίσω χρησιμοποιώντας την εξειδικευμένη εφαρμογή Edware και κατέγραψαν τους χρόνους τους οποίους χρειάζεται το ρομπότ Edison για να διανύσει συγκεκριμένες απόστάσεις με συγκεκριμένη ταχύτητα. Στο τέλος δοκίμασαν τις δυνατότητες του Edison επιλέγοντας τη μέγιστη αλλά και την ελάχιστη ταχύτητα και έφτιαξαν σύνθετα προγράμματα με ήχο και ενεργοποίηση των led, με την καθοδήγηση των καθηγητών τους κ. Βαμβακάρη Μ. και κ. Καλέμη Γ.
Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΕΚΕΦΕ ¨ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ" - Πρόγραμμα "Roboskel"
Τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016 με την ομάδα Ρομποτικής του σχολείου επισκεφτήκαμε το Εθνικό Κέντρο Φυσικών Επιστημών "Δημόκριτος". Οι υπεύθυνοι του προγράμματος "Roboskel" μας ξενάγησαν στις εγκαταστάσεις του Κέντρου και μας παρουσίασαν τις ενότητες του προγράμματος. Αρχικά παρουσιάστηκε η λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου μέσα από οπτικές ψευδαισθήσεις οι οποίες εξηγήθηκαν λεπτομερώς. Στη συνέχεια δοκιμάστηκαν από τους μαθητές και μαθήτριες ανά δύο οι συσκευές ανάγνωσης εγκεφαλικών κυμάτων και χρησιμοποιήθηκαν ως χειριστήρια στο κλασσικό παιχνίδι "Pong", όπου κινούσαν τις ρακέτες τους με τη σκέψη και το ελαφρύ κούνημα του κεφαλιού τους.
Τέλος ξεναγηθήκαμε στον χώρο που ήταν συγκεντρωμένα τα ρομπότ του προγράμματος και αφού παρακολουθήσαμε μία ιστορική αναδρομή της εξέλιξης των ρομπότ, ακολούθησαν παιχνίδια μνήμης και δεξιοτεχνίας με μικρές και μεγάλες ρομποτικές κατασκευές.
Την ομάδα συνόδεψαν οι καθηγητές τους κ. Βαμβακάρης Μ. - Πληροφορικός και κ. Καλέμης Γ. - Φυσικός.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα Roboskel, μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:
http://schoolvisits.iit.demokritos.gr/
http://roboskel.iit.demokritos.gr/
Έναρξη προγράμματος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2015-2016
Αξιότιμοι γονείς και κηδεμόνες του 1ου Γυμνασίου Παπάγου,
είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε την έναρξη του προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας με τίτλο “Ρομποτική, Αυτοματισμοί, Προγραμματισμός – Νέες προοπτικές για νέους ανθρώπους”. Το πρόγραμμα είναι η συνέχεια των “Δημιουργικών Παρασκευών Εργαστηρίου” οι οποίες διοργανώθηκαν τα δυο προηγούμενα χρόνια με εξαιρετική επιτυχία και πανελλήνιες πρωτιές σε διαγωνισμούς. Καρπός αυτών των δυο ετών αποτελεί και η χορηγία από την εταιρεία GOOGLE η οποία δαπανήθηκε αποκλειστικά για την προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και αυτοματισμών, 10 Edison robots και οι LEGO προσθήκες τους, 1 LEGO EV3 και οι προσθήκες του, 12 Arduino platforms kit ARDX, 2 complete Pololu ZUMO Arduino robots, 1 Raspberry Pi kit με 37 αισθητήρες και πρόσθετοι αισθητήρες συμβατοί και με Arduino και μια IP camera για την ανάπτυξη μετεωρολογικού σταθμού ανοικτού κώδικα με προβολή online δεδομένων και ζωντανής μετάδοσης εικόνας.
Το πρόγραμμα “Ρομποτική, Αυτοματισμοί, Προγραμματισμός – Νέες προοπτικές για νέους ανθρώπους” θα πραγματοποιείται κάθε Πέμπτη μετά τη λήξη του σχολείου (14.10) και μέχρι τις 15.30.
Hydrobots 2014-2015
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το 1ο Γυμνάσιο Παπάγου συμμετέχει στην κατασκευή του υποβρυχίου τηλεχειριζόμενου ρομπότ Hydrobot με συμμετοχή 35 μαθητών από τη Β' και τη Γ' Γυμνασίου. Λόγω της μεγάλης συμμετοχής οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο τάξεις των 4 ομάδων και κατασκεύασαν με επιτυχία το μηχανικό και το ηλεκτρονικό κομμάτι. Επίσης συμμετείχαν σε κατασκευές ρομποτικής, πειράματα φυσικής και προγραμματισμό. Και πάλι συντονιστές της προσπάθειας ήταν οι καθηγητές Βαμβακάρης Μ. - πληροφορικός και Καλέμης Γ. - φυσικός. Καρπός της φετινής προσπάθειας ήταν και η δημιουργία οδηγού για την μετατροπή του Hydrobot σε ψηφιακά ελεγχόμενο Ρομπότ.
Τον οδηγό μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Αποτελέσματα 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Hydrobot
"Δημιουργικές Παρασκευές Εργαστηρίου" στο 1ο Γυμνάσιο Παπάγου
"Οι μαθητές ανυπομονούν να περάσουν οι ώρες των μαθημάτων, για να φύγουν από το σχολείο"......
Ομάδα μαθητών από τη Β' και Γ' τάξη του 1ου Γυμνασίου Παπάγου, έρχεται να ανατρέψει αυτήν την στερεότυπη άποψη. Συγκεντρώνονται τα απογεύματα των Παρασκευών που έχουν προγραμματιστεί, στο εργαστήριο Φυσικών επιστημών του σχολείου και υπό την επίβλεψη των συντονιστών - εκπαιδευτικών πραγματοποιούν πειράματα Φυσικής και Χημείας, δημιουργούν ηλεκτρονικές-ρομποτικές κατασκευές βήμα προς βήμα, προγραμματίζουν με ειδικό κώδικα τις κατασκευές τους και μαθαίνουν διασκεδάζοντας.
Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί πειράματα σχετικά με την υδροστατική πίεση και την άνωση με χρήση απλών υλικών αλλά και εργαστηριακών οργάνων. Επίσης, οι μαθητές, έχουν ασχοληθεί με την κατασκευή ηλεκτρικών κυκλωμάτων, την χρήση πολυμέτρου αλλά και την παραγωγή ηλεκτρισμού με τη βοήθεια λεμονιών και αλατόνερου. Όλα αυτά γίνονται κατόπιν επίδειξης ασφαλούς και ορθής χρήσης των ηλεκτρονικών και μηχανικών εργαλείων με τα οποία οι μαθητές εξοικειώνονται και με τα οποία κάποιοι μαθητές έκοψαν, τρύπησαν και συνέδεσαν υλικά, ενώ άλλοι κόλλησαν καλώδια σε ειδικά εξαρτήματα αλλά και μεταξύ τους.
Ξεχωριστή θέση στις κατασκευές των μαθητών, κατέχει το Hydrobot ή αλλιώς "το ρομπότ του νερού", χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου. Φτιαγμένα από απλά υλικά, τα Ηydrobots δίνουν την ευκαιρία στους λάτρεις των κατασκευών να φτιάξουν ένα τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο όχημα, το οποίο μπορεί να πάει όσο βαθιά επιθυμεί ο κατασκευαστής του, για να εξερευνήσει τον πυθμένα της θάλασσας, της λίμνης ή του ποταμού. Με τη βοήθεια αισθητήρων και άλλων συσκευών που μπορεί να προσθέσει ο δημιουργός του, το Hydrobot μπορεί να κάνει μετρήσεις βάθους, να λάβει δείγματα νερού για ανάλυση, αλλά και να τραβήξει μοναδικές υποθαλάσσιες φωτογραφίες ή video.
Παράλληλα με την τυπική υλοποίηση του Hydrobot, στην κατασκευή του οποίου το 1ο Γυμνάσιο Παπάγου συμμετέχει για πρώτη φορά με συντονιστές τους κυρίους Βαμβακάρη Μιχάλη και Καλέμη Γιώργο, καθηγητές Πληροφορικής και Φυσικής αντίστοιχα, έχει υλοποιηθεί ο έλεγχος του Hydrobot από διάταξη Η/Υ με ειδικό περιβάλλον προγραμματισμού στο οποίο οι μαθητές είναι ήδη εξοικειωμένοι.
Από τη Β' Τάξη συμμετέχουν οι: Αδάμης Ηλίας, Αναγνωστοπούλου Μαρία, Δαφνιάς Νικόλας, Καλάης Γιώργος, Κατσιέρη Κορίνα, Μπιλάλης Χρήστος, Ρουμελιώτης Λεωνίδας, Σταθοπούλου Κατερίνα και Χασιάκου Ελένη,
ενώ από τη Γ' Τάξη οι: Αγγέλου Φίλιππος, Αστράς Νικόλας, Βλαζάκης Παύλος, Γκότοβος Θανάσης, Ζαφειράτου Αθηνά, Καραδήμας Τίμος, Κατσίπης Τάσος, Σεμερτζίδης Θοδωρής και Χρονοπούλου Δανάη.
12-16 Οκτωβρίου 2015 - Ευρωπαϊκή Εβδομάδα του Κώδικα
Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας του Κώδικα, από 12 έως και 16 Οκτωβρίου 2015 έγιναν στο σχολείο μας μαθήματα εισαγωγής στην Εκπαιδευτική Ρομποτική, με την ευγενική υποστήριξη της Google.
Παρουσιάστηκε η εκπαιδευτική πλατφόρμα Arduino και σε συνδυασμό με το λογισμικό Scratch for Arduino (S4A) δημιουργήθηκαν απλά προγράμματα. Με αυτά οι μαθητές και οι μαθήτριες κατάφεραν να χειριστούν διόδους εκπομπής φωτός LED, με τις οποίες έστελναν κωδικοποιημένα μηνύματα.
Παρουσιάστηκε επίσης ένα τυπικό ρομποτικό αμαξίδιο με κίνηση στους δύο τροχούς το οποίο απέφευγε εμπόδια και κινούνταν μπροστά ή πίσω ανάλογα με το τι ανίχνευε ο αισθητήρας υπερήχων που ήταν εγκατεστημένος στο μπροστινό του μέρος. Ο κώδικας που ήταν αποθηκευμένος στο Arduino επάνω στο αμαξίδιο και έπαιρνε τις κατάλληλες αποφάσεις, αναλύθηκε πλήρως στο περιβάλλον Arduino IDE και εξηγήθηκε πώς το Λογισμικό και το Υλικό συνεργάζονται αρμονικά για την επίτευξη του τελικού αποτελέσματος.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το ακόλουθο video το οποίο είναι υποψήφιο στον διαγωνισμό για τις αντίστοιχες εκδηλώσεις και να το υποστηρίξετε (View, Comment, Like, Share).
Κύπρου & Ιωνίας 4
ΤΚ 15669, Παπάγου
Τηλ : 2106540786
Φαξ : 2106532325
email: 1gympapagou@sch.gr